T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Dr. Sadık Ahmet Ortaokulu

Rehberlik İlkeleri

REHBERLİK İLKELERİ

 

1.Rehberliğin temelinde insan hak ve sorumluluklarıyla ilgili demokratik ve insancıl bir anlayış vardır. Rehberlik hizmetini gönüllü olarak alan her birey özeldir ve hizmet verilen kişi dini, dili, ırkı, cinsiyeti ve sosyo-kültürel özellikleri ne olursa olsun değerlidir.

2.Rehberlik uygulamalarında öğrenci ile yakından ilgili olan herkesin anlayış ve işbirliği içinde çalışması gerekir. Rehberlik hizmetleri okulun ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasıdır. Bu hizmetlerin yürütülmesinde psikolojik danışman, yönetici, öğretmen ve veliler arasında işbirliği gerekmektedir.

3.Rehberlik anlayışı her türlü çalışması ile öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini öngörür. Bireysel farklılıklar nedeniyle her bireyin öğrenme kapasitelerinin farklılığı, eğitim ortamının bireysel ihtiyaçları karşılayabilecek nitelikte hazırlanmasını gerektirir.

4.Rehberlik yardımının esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını ve problemlerine çözüm yolları bulmada kendilerine yeter bir duruma gelmelerini sağlamaktır.

5.Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir. Rehberlik hizmetlerinin temelinde çıkabilecek sorunları önleme ve bireyi tüm yönleri ile geliştirme vardır.

6.Rehberlik hizmetleri süreklilik, gönüllülük ve psikolojik danışma ilişkisindeki gizlilik ilkesine göre yürütülmelidir.

7.Rehberlik hizmetlerinde fiziksel, duygusal ve bireysel farklara saygı esastır.

8.Rehberlik eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasıdır.

9.Rehberlik hizmetleri öğrenci ihtiyaçlarına göre planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde profesyonel olarak sunulmalıdır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.10.2018 - Güncelleme: 03.11.2023 12:04 - Görüntülenme: 812
  Beğen | 13  kişi beğendi